Pre-taak vragenlijst

Vul de naam van je school in:

Vul je leerlingnummer in:

Hieronder volgt een aantal vragen over hoe jij de taak ziet die je straks gaat starten.

Deze taak bestaat uit drie onderdelen:

1. het volgen van de wiskundelessen over H6 Goniometrische Formules
2. het maken van je wiskundehuiswerk over H6 Goniometrische Formules
3. het voorbereiden van de toets van H6 Goniometrische Formules
.

Tijdens het experiment ga je bijhouden hoeveel minuten je buiten het volgen van de wiskundelessen om aan deze taak besteedt. Let op: na afloop van het experiment wordt je gevraagd het werkelijk besteedde aantal minuten in te vullen. Houd hiervoor dus zelf een logboek bij!

Geef een schatting van het totale aantal minuten dat jij per week aan het maken van je wiskundehuiswerk denkt te gaan besteden:

Geef een schatting van het totale aantal minuten dat jij bovenop je gewone huiswerk aan de voorbereiding van de toets van H6 denkt te gaan besteden:

Lees elke vraag en vul het antwoord in dat het beste bij je past. Er zijn geen juiste of onjuiste antwoorden. Geef op elke vraag slechts één antwoord. Werk door.

1. Heb je zin om aan de taak te beginnen?
helemaal geen zinniet zo veel zinzinerg veel zin
 
2. Hoe goed denk je dat je bent in deze taak ?
helemaal niet goedniet zo goedgoederg goed
 
3. Hoe belangrijk vind je deze taak ?
helemaal niet belangrijkniet zo belangrijkbelangrijkerg belangrijk
 
4. Hoe makkelijk is deze taak voor jou?
helemaal niet makkelijkniet zo makkelijkmakkelijkerg makkelijk
 
5. Hoe goed verwacht je deze taak te gaan doen?
helemaal niet goedniet zo goedgoederg goed
 
6. Hoe enthousiast ben je over je deze taak ?
helemaal niet enthousiastniet zo enthousiastenthousiasterg enthousiast
 
7. Hoe vaak slaag je in een dergelijke taak ?
bijna nooitaf en toegeregeldbijna altijd
 
8. Met hoeveel aandacht denk je deze taak te gaan doen?
niet veel aandachteen beetje aandachtveel aandachterg veel aandacht
 
9. Hoe belangrijk vind je het om deze taak goed te doen?
helemaal niet belangrijkniet zo belangrijkbelangrijkerg belangrijk
 
10. Hoe moeilijk vind je deze taak ?
helemaal niet moeilijkniet zo moeilijkmoeilijkerg moeilijk
 
11. Hoe leuk vind je deze taak ?
helemaal niet leukniet zo leukleukerg leuk
 
12. Hoe goed moet jij je best doen voor deze taak om een goed cijfer te kunnen halen?
ik hoef helemaal mijn best niet te doenik moet er wel wat moeite voor doenik moet er mijn best voor doenik moet er mijn uiterste best voor doen
 
13. Het doel van deze taak is voor mij…
te hopen dat ik net voldoende scoor op de toetszeker te zijn dat ik de toets haalzeker te zijn dat ik goed scoor op de toetszeker te zijn dat ik erg goed scoor op de toets
 
14. Hoe verwacht je te scoren op de toets van H6?
onvoldoendevoldoendegoederg goed
 
15. Hoeveel energie ben je van plan in deze taak te gaan stoppen?
erg weinigeen beetjeveelerg veel
 
16. Hoe goed ben je in deze taak in vergelijking met je klasgenoten?
ver onder gemiddeldnet onder gemiddeldnet boven gemiddeldver boven gemiddeld
 
17. Als je net zoveel tijd aan deze taak zou kunnen besteden als je zou willen, hoe lang zou je er dan aan werken?
1. Ik begin gewoon en zie later wel hoe lang ik er aan ga werken
2. Ik werk eraan totdat ik net een voldoende kan halen
3. Ik werk eraan totdat ik zeker weet dat ik een voldoende kan halen
4. Ik werk er net zo lang aan totdat ik echt tevreden over mezelf kan zijn
Waar kies je voor? 1234
 
18. Hoe voel je je op dit moment over de taak die je te wachten staat?
a. Niet op m’n gemak 1234 op m’n gemak
b. Niet nerveus 1234 nerveus
c. Niet goed 1234 goed
d. Niet bezorgd 1234 bezorgd
e. Zonder zelfvertrouwen 1234 met zelfvertrouwen
f. Niet verveeld 1234 verveeld
 

Succes met je taak !
Druk je nog even op de knop verzenden?

 

 

 


Referentie:

Boekaerts, M. (2002). The on-line motivation questionnaire: A self-report instrument to assess students’ context sensitivity. In P. R. Pintrich & M. L. Maehr (Eds.) Advances in Motivation and AchievementVolume 12: New Directions in Measures and Methods. (pp. 77-120). New York: JAI / Elsevier Science.